Succesverhaal van OSM inspireert op DGDARC

Succesverhaal van OSM inspireert op DGDARC

Gisteren aan het eind van de middag werd in het Beatrixgebouw op het Jaarbeursplein in Utrecht door studievereniging Sticky en Dutch Game Garden een Netwerkborrel voor gamedevelopmentbedrijven, developers en studenten georganiseerd. Wij waren er bij!

Naast wat bekendere namen als Triumph Studio’s en RTL-Z (die een game voor de volgende verkiezingen willen gaan maken), waren er vooral veel Indie developers. Ze lieten trots hun games zien. Het is mooi om te zien hoe gepassioneerd ze met hun product bezig zijn, maar ook hoe ze ervaringen uitwisselden. Voor ons was het ook goed omdat er verrassend veel interesse vanuit studenten was voor een stageplaats bij Gamebasics. We konden meegeven dat we veel stageopdrachten klaar hebben liggen voor enthousiaste, goede (game)ontwikkelaars.

Een veel gehoord geluid in de markt is dat Nederlandse gamebedrijven het zwaar hebben, daarom gaven enkele aan, blij te zijn met onze komst om ook de succesverhalen te kunnen zien. “Dat inspireert anderen omdat ze zien dat het in Nederland zeker mogelijk is!”. Al met al een goede  avond en wat ons betreft voor herhaling vatbaar!

 

OSM Op de DGDARC IMG_1319

 

Bowie Derwort

Bowie Derwort is Chief Design Officer at Gamebasics. Started as the first employee of Gamebasics back in 2004. Since the beginning responsible for the design of OSM including creating the mascotte. Well known for his frequent travelling. He likes to watch Ajax, play the guitar and create songs with his band.