Wedden om een Snicker van wel!?

Wedden om een Snicker van wel!?

Zojuist heb ik trots wat Snickers in ontvangst genomen. Dit was een gevolg van een weddenschap welke ik met mijn R&D-team had afgesloten over spelersgedrag in ons nieuwe voetbalspelletje Football Arcade. Na een paar zeer intensieve weken ontwikkelen is de game sinds juni 2019 beschikbaar op de Playstore en de Appstore.

Ondanks dat dit slechts een eerste béta-versie is (nog zonder doordacht monetization model), had ik optimistisch geroepen dat er door de eerste 5000 spelers minstens 5 keer betaald zou worden. En dat is dus gelukt! 🙂

In korte tijd is met een klein team heel hard en enthousiast gewerkt om een game op te leveren die, zo bleek uit marktonderzoek onder onze OSM-spelers, in de smaak zou moeten vallen bij ons publiek. Doel van dit project is om ons verder te trainen in de techniek (oa Unity & Gamesparks), ervaring op te doen met het releasen van nieuwe games én een leuke game te maken voor onze users. Het R&D-team heeft zich daarnaast ten doel gesteld om de kennis bij Gamebasics over het maken en releasen van games te vergroten (kennisdeling dus).

De game is inmiddels live en de userdata gaat ons vertellen hoe de game verder ontwikkeld moet worden. Samen met onze grote nieuwe RTS-game in soft launch – genaamd Dynasty Duels – en natuurlijk de ontwikkeling van OSM zijn het drukke tijden bij Gamebasics. Lijkt het je daarom leuk om mee te werken aan één van onze gameprojecten?

Check onze vacatures en neem contact met ons op!

 

Bowie Derwort

Bowie Derwort is Chief Design Officer at Gamebasics. Started as the first employee of Gamebasics back in 2004. Since the beginning responsible for the design of OSM including creating the mascotte. Well known for his frequent travelling. He likes to watch Ajax, play the guitar and write music for his band.